Logo
Het logo is het eerste wat bezoekers of potentiële klanten gaan zien van Pati Media. Hierdoor heb ik er voor gekozen om het dan ook helemaal in 'Pati Media' stijl te maken, inclusief vlekken, kleuren en lettertype. Als je naar de brandboard kijkt dan kun je al gelijk merken dat het logo hetzelfde look en feel geeft. Bij het maken van het logo heb ik de kleuren oranje, blauw en zwart terug laten komen. Zodat het gelijk een samenstelling van warmte, plezier, professionaliteit, rust en vertrouwen uitstraalt. De vlekken zorgen voor herkenning van het merk. Doordat de vlekken overal op de website te vinden zijn en een diepere betekenis hebben is het logo uniek en persoonlijk. Waardoor het ook zonder de tekst werkbaar kan zijn. Bij het zien van het logo is het ook meteen duidelijk wat de naam van het bedrijf is.
Andere mogelijke logo's
Links is het eerste logo te zien die ik in Illustrator heb gemaakt. Deze logo legt een link naar de koeienvlekken, doordat ik een symbool van een koe heb gebruikt. Ook heeft het te maken met één van de eerste namen die ik heb gemaakt, namelijk 'cow media'. Hiermee heb ik een combinatie van twee namen gebruik om een logo te maken. Ook heb ik het handgeschreven lettertype, die een beetje slordig oogst gekozen. Dit maakt het logo speels en persoonlijk. Ik heb niet voor dit logo gekozen, omdat ik de vlekken toch nog open wou laten voor twee betekenissen. Namelijk koeienvlekken en verfvlekken. Maar ook om de bezoekers hun eigen fantasie te laten gebruiken om de vlekken een betekenis te geven.
Rechts is nog een andere logo te zien die ik heb gemaakt voor Pati Media. Hierbij heb ik een combinatie gebruikt van symbolen voor de verschillende vakken. Namelijk camera voor beeldtaal, sleutel voor vaardigheden en een kwast voor art-direction. Hiermee wou ik er de nadruk op leggen dat ik over verschillende vaardigheden beschik. Voor de tekst heb ik gekozen voor de tweede, rustige lettertype. Dit heb ik gedaan doordat de drie symbolen bij elkaar vrij druk zijn, maar in combinatie met een moderne en schreefloze lettertype maakt het meer overzichtelijk.
Ik heb uiteindelijk niet voor deze logo gekozen, omdat ik het persoonlijk iets te druk vond. In het eerste oogopslag gebeurt er toch best veel. Daarnaast heb ik ervoor gekozen om binnen mijn merk de nadruk op de vlekken te leggen. Aangezien het logo een visitekaartje is en vaak terugkomt op verschillende platformen, wou ik toch liever dat het eerder met vlekken werd geassocieerd.