Merk & Naam

Merk 


 Kernwaarden: persoonlijk, professioneel en met plezier.

 

Pati Media vindt het belangrijk dat iedereen het merk met plezier kan ervaren. We streven ernaar om klanten aan het denken te zetten, door alle digitale en fysieke kunstwerken op de website op een speelse manier te vertonen. Daarbij vinden we professionaliteit erg belangrijk en nemen zorgvuldig alle opdrachten in een uitgebreid proces mee. Om op deze manier tot een top eindresultaat te komen. Pati Media zit gevestigd in een klein dorpje in het mooie Twente, dit maakt het merk erg persoonlijk. We willen dit benadrukken met onze iconische koeienvlekken om hiermee onszelf op een speelse en trotse manier te bespotten. Door het daarbij te vergelijken met verfvlekken, geeft deze iconische symbool een artistieke touch aan ons merk. Alle klanten zijn voor ons uniek, daarom worden ze altijd op een professionele en persoonlijke manier en met open armen ontvangen. 

Naam


3 mogelijke namen 


Vormgeving op wielen: Met deze naam wil ik als eerst de nadruk op leggen op vormgeving, aangezien het een begrip is waar mijn website om draait. Daarbij ben ik tijdens de minor hele tijd bezig met een proces waarbij beeld en tekst een vorm krijgen. Daarnaast heb ik ervoor gekozen om ‘op wielen’ achter te zetten, om op deze manier met mijn achternaam ‘Wielgus’ te spelen. Hierdoor is het niet meteen duidelijk wat er mee bedoeld wordt, maar wel doorgedacht en persoonlijk. 

Ik heb uiteindelijk niet voor deze naam gekozen, omdat potentiele klanten zouden kunnen denken dat mijn bedrijfje op wielen is gevestigd. Hierdoor zouden ze kunnen denken dat ik door heel Nederland of persoonlijk aan huis zou kunnen komen. Dit zorgt voor verwarring en heeft er niks mee te maken waar mijn bedrijfje echt voor staat. 


Cow media: Om de Twentse roots nog extra te benadrukken heb ik ‘cow’ in de naam gebruikt. Het is daarnaast kort en makkelijk uit te spreken voor anderen. Door gebruik te maken van een Engelse term, maakt het de naam ook makkelijk en herkenbaar voor internationale klanten. Door media achter te zetten is het voor anderen meteen duidelijk waar het bedrijf zich mee bezig houdt. Daarbij heeft media een brede betekenis en is een verzamelnaam voor meerdere uitingen. Zij hebben allemaal hetzelfde doel, namelijk het overdragen van informatie naar anderen. Dit kan beeld, tekst of allebei tegelijk zijn, deze begrippen zijn in verschillende vormen te vinden op de website. 

Ik heb uiteindelijk niet voor cow media gekozen, omdat ik de vlekken toch twee betekenissen wou geven. Namelijk koeienvlekken en verfvlekken, door voor ‘cow media’ te kiezen zou ik al automatisch invullen dat het koeienvlekken zijn. Nu kunnen websitebezoekers hun eigen creativiteit gebruiken en op eerste oogopzicht zelf invullen wat de betekenis hiervan is. 


Pati media: Door mijn eigen naam te gebruiken maakt het de naam van het bedrijf extra persoonlijk, dit is ook één van de kernwaarden van mijn merk. Hierdoor heb ik er uiteindelijk voor deze naam gekozen. Daarnaast is het geen vaak voorkomende naam, hierdoor is het uniek en zet anderen aan het denken. Ik heb besloten om media achter Pati te zetten om anderen meteen duidelijk te maken waar het merk voor staat en zich bezighoudt. Verdere uitleg is hierboven uitgebreid beschreven. 

Aangezien het mijn persoonlijke portfolio is, heb ik er voor gekozen om toch mijn eigen naam te gaan gebruiken. Daarnaast heb ik er voor gekozen om een duidelijk symbool te gebruiken in het logo, namelijk de koeienvlekken.

Share by: